Screenen binnen de facilitaire dienstverlening
Binnen de facilitaire dienstverlening werken medewerkers vaak extern op locatie bij de klant. Denk aan schoonmakers, kantinemedewerkers, conciërges en gastheren en dames. De medewerkers die u naar klanten stuurt, zijn representatief voor uw bedrijf.
Het gezicht van uw bedrijf
In de facilitaire dienstverlening sector werken medewerkers vaak extern op locatie bij klanten, waar ze taken uitvoeren zoals schoonmaken, catering, beveiliging en receptie. Deze medewerkers zijn vaak het gezicht van uw bedrijf en vertegenwoordigen uw merk. Het is daarom belangrijk om zorgvuldig te selecteren wie u naar uw klanten stuurt. Door kandidaten te controleren voordat ze bij u in dienst treden, kunt u mogelijke wervingsrisico's vroegtijdig opsporen en uitsluiten.
Zo kunt u bijvoorbeeld referenties controleren, diploma's verifiëren en een verklaring omtrent gedrag (VOG) aanvragen. Door deze screening kunt u de betrouwbaarheid en geschiktheid van potentiële medewerkers waarborgen en de kans op ongewenste situaties op de werkvloer minimaliseren.
Reduceer wervingsrisico's
Naast het reduceren van wervingsrisico’s is het binnen de facilitaire sector belangrijk om de veiligheid van uw klanten en medewerkers te waarborgen. Zo kan het voorkomen dat uw personeel op locatie met situaties te maken krijgt waarbij zij in aanraking komen met vertrouwelijke informatie, geld of kostbare goederen. Met een grondige screening verlaagt u de kans risico’s op onbedoelde activiteiten.
Check het recht op werken (RTW)
Binnen de facilitaire dienstverlening werken veel mensen met een buitenlandse nationaliteit. Veel gebruikte checks binnen de branche zijn daarom de Right to Work (RTW) en de ID check. U kunt uiteraard geheel naar wens een screeningprofiel instellen met de gewenste checks.